دریا رحمانی

cs
دریا رحمانی
آخرین مطالب

چرا به کارت شبکه نیاز داریم؟فایده آن چیست؟

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱ ق.ظ

کارت شبکه همانطور که بیان شد برای اتصال یک دستگاه کامپیوتری به دنیای اینترنت و یا هرگونه شبکه محلی طراحی شده است. این کارت ها میتوانند روی هر دستگاه هوشمندی باشند، یعنی امروزه این فقط کامپیوترها و لپ تاپ ها نیستند که کارت شبکه دارند بلکه حتی یخچالها و لباس شوئی ها هم کارت شبکه دارند و میتوانند به اینترنت متصل شوند. و همچنین لزومی نداره که حتما یک کیت یا بورد فیزیکی باشد بلکه میتواند به صورت آنبورد یعنی یک قسمتی از مادربورد که شامل چند چیت و مقاومت و خازن است به عنوان کنترلر شبکه آن سیستم در نظر گرفته شود.

کارت شبکه (Network Interface Card) به اختصار NIC نامیده میشود. اگر کارت شبکه سیمی باشد، میشود رابط بین کابل شبکه که سیگنال الکتریکی هست و خود کامپیوتر و اگر وایرلس باشد میشود رابط بین امواج الکترومغناطیسی و کامپیوتر (اکثراً در لپ تاپ ها اینگونه است البته در برخی pc ها هم به صورت اکسترنال این نوع کارت شبکه ها را اضافه میکنند به سیستم) که در اینصوتر بهش میگویند WNIC که اختصار این کلمات است: Wireless Network Interface Card

 

بخواهیم بیشتر در مورد عملکرد کارت های شبکه توضیح دهیم باید بگوییم که وظیفه کارت شبکه این است که سیگنال الکتریکی که از کابل شبکه میرسد را دریافت و به دیتای قابل فهم برای کامپیوتر تبدیل کند (یا اگر شبکه وایرلس باشد، سیگنال الکترومغناطیسی را دریافت و به زبان قابل فهم لپ تاپ تبدیل کند) و البته برعکسش.

برای مثال ما فایلی را از کامپیوتر اول از طریق شبکه محلی به کامپیوتر دوم ارسال میکنیم که برای انجام این روند این اتفاقات می افتد:

* در کامپیوتر اول اطلاعات از 7 مرحله نرم افزاری و سخت افزاری عبور میکند تا تبدیل به سیگنال الکتریکی شود و از طریق کابل شبکه به کارت شبکه کامپیوتر دوم برسد و سپس در کامپیوتر دوم دوباره تمامی آن 7 مرحله را بالعکس سپری میکند تا آن سیگنال تبدیل به یک چیز قابل فهم برای کامپیوتر یا کاربر شود.

کارت شبکه در مرحله دوم قرار دارد یعنی در جایی که سیگنال الکتریکی به دیتا و برعکس دیتا به سیگنال الکتریکی تبدیل میشود.

۹۸/۱۲/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
Darya Rahmani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی